Luminee business support

Vredestraat 16
6511 AG  Nijmegen
Tel: +31 [0]6 480 79 895
E-mail: info@luminee.nl
KvK nr. 09180922

Wat vinden onze klanten van onze aanpak? Lees hieronder hun ervaringen!

Bedrijf: B.V. In Summa
Branche: ICT
Website: www.insumma.nl

"Het geeft mij een goed gevoel altijd 'bij' te zijn én de accountantskosten zijn verlaagd."

In Summa is een bedrijf dat bestaat uit 2 bedrijfsonderdelen. Met In Summa Business Intelligence maken wij oplossingen om managementinformatie te verzamelen en inzichtelijk te  maken. In Summa Innovation is distributeur van MSC Software en levert simulatiesoftware om technologische drempels te overbruggen.

Door groei en focus op klantondersteuning en de verkooporganisatie kreeg onze administratie niet alle aandacht en was het meer een noodzakelijk kwaad. Door onderbezetting liep de verwerking meestal wat achter waardoor onze accountant er meer tijd in moest steken dan ik graag zou zien. Op dit vlak wilde ik verbeteren en geld besparen en daarbij moest onze administratie een informatie bron worden naast het CRM systeem dat inzicht in omzet geeft.

Dit valt ook binnen ons doel naar verdere professionalisering. Om ons te wapenen tegen de crisis en onze handen vrij te hebben voor de kansen die wij zien. Daarnaast wil ik continu kunnen zien hoe onze strategie zich ontwikkelt in financieel opzicht. Budgetteren en financiële analyses maken die verder gaan dan alleen kijken naar omzet. Een ontwikkeling van terugblikken naar vooruitkijken. 

Begin 2013 zijn wij samen met Luminee gaan kijken hoe we dit zouden kunnen realiseren. In beginsel met onze eigen adm.pakket. In het eerste jaar heeft Luminee een belangrijke stap gemaakt in het wegwerken van achterstand en tegelijkertijd de ommezwaai te maken naar vooruitkijken dmv prognoses van het huidige jaar en budget voor het nieuwe jaar.

Jurgen heeft ons overtuigd dat het voor verdere verbetering noodzakelijk was om over te stappen op Asperion (cloud oplossing). Tussen de drukte van de jaarafsluiting en de dagelijkse werkzaamheden door is Asperion met ingang van 2014 geruisloos ingericht en in gebruik genomen. Administratieve processen vallen slim in elkaar en er wordt handig gebruik gemaakt van interfaces om data in te lezen. Zo worden bankmutaties dagelijks automatisch gesynchroniseerd. Ook wordt de loonjournaalpost digitaal ingelezen en worden op de manier kosten per medewerker inzichtelijk. Naar onze klanten worden rechtstreeks uit Asperion keurige overzichten van openstaande posten gemaild. Nu dit structureel gebeurd is de betaalmoraal van onze klanten sterk verbeterd. 

Nu deze volledige digitale administratie is gerealiseerd is de weg vrij voor de volgende stap, waarbij de focus verder verschuift van verwerking naar analyse en waar gekeken wordt naar verdere procesverbeteringen. Bezettingsgraad en marge per consultant en liquiditeitsprognose zijn enkele voorbeelden.

Het uitbesteden van onze administratie geeft mij het prettige gevoel altijd „bij” te zijn en zijn de vaste kosten van onze accountant verlaagd. Met de betrokkenheid en het inlevingsvermogen van Luminee heb ik er een goede sparringspartner bij die In Summa helpt zich verder succesvol te ontwikkelen.

Al met al beveel ik Luminee ten zeerste aan!

Wilt u er eens met mij over praten, neem dan gerust contact op: anton.vandaal@insumma.nl

A.A.F.J. van Daal

Directeur B.V. In Summa

Op deze manier hebben we BPA verder geholpen:

Bedrijf: Bouw Partners Amsterdam aannemersbedrijf
Branche: Bouw
Website: www.bpaa.nl

"Krijgen van noodzakelijk inzicht kostte ons te veel tijd en bleek foutgevoelig te zijn"

"Tot 2009 werd onze projectadministratie vooral op papier gevoerd. Ordners per project bevatte naast contracten en bouwtekeningen ook kopieën van inkoop-/verkoopfacturen. Hierop stonden handmatige notities over betalingen en eventueel of referenties naar creditnota's.

Marges per project waren hierdoor niet direct opvraagbaar en wanneer ze berekend waren moesten ze na iedere verandering in de administratie opnieuw berekend worden. Vergelijk tussen projecten of terugkijken in oude, gearchiveerde projecten was niet goed mogelijk.

De oplossing die Luminee aandroeg bleek even eenvoudig als effectief te zijn. Voor ieder nieuw project werd een projectcode (kostendrager) aangemaakt in Asperion. In de bouw is het heel gebruikelijk dat leveranciers projectcodes keurig gespecificeerd op hun factuur overnemen. Verwerking per project is in Asperion hierdoor zeer eenvoudig gebleken. We hebben precies het inzicht gekregen waar we naar op zoek waren."

Maarten Thier (Directeur)